Nákupná cena ošípaných klesla pod kritickú úroveň
Tamás Éder, prezident Združenia maďarských výrobcov mäsa uviedol, že sektor bravčového mäsa je v ťažkej situácií už tri roky. Pandémia, AMO a výkyvy na čínskom trhu spôsobili to, že EÚ prišla o 30 % svojho exportného trhu. Z dôvodu prudko rastúcich cien krmív (ktoré vzrástli za jeden rok o 50-60 %) čelia chovatelia aj klesajúcim nákupným cenám.
S cieľom znížiť menované ťažkosti, Agrárne ministerstvo v Maďarsku, Poľnohospodárske marketingové centrum a Združenie maďarských výrobcov mäsa začínajú kampaň na podporu spotreby bravčového mäsa. Poľnohospodárske marketingové centrum organizuje už od r. 2013 kampaň na podporu zvýšenia spotreby bravčového mäsa, ktorá povzbudzuje spotrebiteľov, aby hľadali kvalitné bravčové/mangalicové mäso z a výrobky z nich. Od začiatku kampane sa spotreba na obyvateľa zvýšila z 24 kg na viac ako 30 kg.
Zdroj: agroinform.hu